Leiden schaatst mee: Sven Kramer Academy vanaf nu ook actief in IJshal de Vliet

De Sven Kramer Academy zal vanaf komend seizoen op zeven locaties actief zijn. Er kan vanaf nu namelijk ook geschaatst worden bij de Sven Kramer Academy in Leiden.

De Sven Kramer Academy blijft groeien. Met de komst van SKA Leiden, locatie nummer 7 in het land, krijgen nog meer jeugd en volwassenen de kans om het plezier van schaatsen te ervaren.

Ieder kind voor 12e levensjaar op de schaats

Door de milde winters wordt natuurijs helaas steeds schaarser en niet ieder kind leert hierdoor schaatsen. De Sven Kramer Academy, wil via schaatslessen jeugd en volwassenen stimuleren om meer te bewegen en daarmee mede een bijdrage leveren aan de toekomst van de Nederlandse schaatssport. Sven’s ultieme droom is dat ieder kind voor zijn of haar 12e jaar minimaal één keer het plezier van schaatsen heeft ervaren. “Ik heb veel te danken aan de schaatssport en wil met dit initiatief graag iets teruggeven. In de Academy wil ik mijn kennis, ervaring en netwerk beschikbaar stellen om vooral ook de jeugd de komende jaren te stimuleren en motiveren om te gaan schaatsen.”, aldus Sven Kramer.

Samenwerking

Voormalig profschaatser en directeur van de Sven Kramer Academy, Douwe de Vries: “We blijven groeien! Ik ben super trots dat ook Leiden nu tot één van onze locaties behoort. De tweede locatie in het westen van het land. In deze regio gaan we samen met IJshal de Vliet het schaatsplezier aanwakkeren bij met name de jeugd, waardoor we ook de komende jaren ervoor zorgen dat de doorstroom naar schaatsverenigingen optimaal blijft.”

Jos Arts, voorzitter Stichting IJshal De Vliet: “De komst van de Sven Kramer Academy naar onze ijsbaan is een fantastische aanvulling voor de schaatssport in Leiden. We verwelkomen de Academy met open armen en kijken uit naar de nieuwe generatie schaatsers die hier hun eerste stappen op het ijs gaan zetten.”

Schaatslessen
Vanaf deze week beginnen de schaatslessen voor volwassenen bij de Sven Kramer Academy Leiden. Vanaf 1 november tot en met 7 februari organiseert de Sven Kramer Academy schaatslessen voor kinderen tussen de 8 en 11 jaar. De lessen worden elke woensdagmiddag gegeven van 16.30 tot 17.30 uur en zijn er speciaal op gericht dat kinderen de basisvaardigheden van het schaatsen goed onder de knie te krijgen.

Wil je (beter) leren schaatsen? Ga dan naar: https://svenkrameracademy.nl/leiden/

Kick-off SKA Leiden

Begin deze winter vindt de kick-off in Leiden plaats in IJshal de Vliet, waar Sven Kramer het officiële startschot zal geven. De datum en het tijdstip van deze kick-off wordt binnenkort bekend gemaakt.