SCHAATSLESSEN

SCHAATSPLEZIER VOOR IEDEREEN

Ontdek het unieke leerprogramma van de
Sven Kramer Academy!

Schaatslessen voor jong en oud

Via schaatslessen willen wij jeugd en volwassenen stimuleren om meer te bewegen en daarmee mede een bijdrage leveren aan de toekomst van de Nederlandse schaatssport. Naast onze schaatslessen voor jeugd en volwassenen, creëren we ook voor scholen en bedrijven de gelegenheid om samen het ijs op te gaan. Daarnaast biedt de Sven Kramer Academy ook in de zomer lessen aan. Ontdek hier het unieke lesaanbod van de Sven Kramer Academy!

Jeugdschaatsen

Ons ultieme doel is dat ieder kind voor zijn of haar 12e een keer het plezier van schaatsen heeft ervaren. In het unieke lesprogramma voor kleuter- en jeugdleden 4 t/m 12 jaar staat plezier centraal en leggen we de basis voor een goede schaatstechniek. Iedere week staat er een ander thema centraal tijdens de lessen die worden gegeven door onze enthousiaste trainers.

Volwassenen

Ook voor volwassenen heeft de Sven Kramer Academy een uniek lesprogramma waar plezier centraal staat en waar de de basis van een goede schaatsbeweging leert. Door de Sven Kramer Academy opgeleide trainers geven de lessen waarin iedere week een ander thema centraal staat.

Jongeren 13+

Ben je dertien jaar of ouder en wil je ook graag de schaatsbeweging goed onder de knie krijgen? Ook dan ben je van harte welkom bij de Sven Kramer Academy! In het unieke lesprogramma voor jongeren van 13 t/m 17 jaar staat plezier centraal en leggen we de basis voor een goede schaatstechniek. Of je schaatsniveau nu ‘beginner’, ‘gemiddeld’ of ‘gevorderd’ is, wij passen de schaatsles aan op jouw niveau!

Frame Schaatsen

Om ook kinderen met een fysieke beperking de mogelijkheid te geven om te kunnen schaatsen, zijn wij in samenwerking met Stichting het Gehandicapte Kind het Frame Schaatsen gestart. Wil jij kennismaken met het Frame Schaatsen? We bieden 2x per week lessen Frame Schaatsen aan bij SKA Heerenveen. Liever zelf aan de gang met Frame Schaatsen? Je kunt een schaatsframe huren tijdens de publieksuren van Thialf.

Schoolschaatsen

De Sven Kramer Academy biedt ook schoolschaatsen aan, geheel passend bij de filosofie om kinderen voor hun 12e minimaal één keer het plezier van schaatsen te laten ervaren.

Vakantiecursussen

Wil jij kennis maken met schaatsen of jezelf verbeteren? Kom tijdens de kerstvakantie en/of voorjaarsvakantie schaatsen bij de Sven Kramer Academy tijdens onze vakantiecursus!

(Bedrijfs)clinics- en privéles

Samen aan je schaatskills werken of liever één-op-één aandacht? Boek een schaatsclinic of privéles bij de Sven Kramer Academy.

Overig aanbod

Ben je op zoek naar een andere leuke activiteit op het ijs met je familie of vriendengroep? We maken voor verschillende doelgroepen een passend programma op het ijs.

ZOMERLESSEN VOOR KINDEREN EN VOLWASSENEN

Zomerprogramma

In het unieke zomerprogramma wat bestaat uit skeeler- en sport & spellessen voor kinderen van 4 t/m 12 jaar staat plezier centraal en leggen we de basis voor een goede schaatstechniek- en conditie voor de winter!

Schoolskeeleren

Wij faciliteren leuke skeelerlessen voor leerlingen van groep 4 t/m 8 waarin o.a. de basistechniek aan de orde komt, maar ook de beginselen van ijshockey worden behandeld!

AANBOD PER LOCATIE

Bekijk hier het lesaanbod tijdens het winterseizoen per locatie.

EEN UNIEK LEERPLAN

De Sven Kramer Academy is er voor iedereen. Via de schaatslessen willen we jeugd enthousiasmeren en motiveren voor de schaatssport. Daarnaast bieden we volwassenen de kans om (beter) te leren schaatsen. Ook creëren we voor scholen en bedrijven de gelegenheid om samen het ijs op te gaan en is er een programma voor aangepast schaatsen. Het is niet de doelstelling om de allergrootste kampioenen te maken, maar dat de mensen het plezier van de schaatssport ervaren en dat ze in aanraking komen met de sport.

Plezier

Het plezier ervaren van de schaatssport staat bij de Sven Kramer Academy voorop in iedere schaatsles!

Professioneel

Het team van Sven brengt ervaring, kennis en netwerk in om een uniek en professioneel leerplan te ontwikkelen.

Inspirerend

Langebaan, ijshockey, kunstschaatsen en shorttrack: wij inspireren kinderen op het ijs met ons multidisciplinaire lesplan.

Betrokken

De trainers worden door de Sven Kramer Academy opgeleid en zijn nauw betrokken bij de ontwikkeling van het unieke lesprogramma.

Terugblik seizoen '22 - '23

Video afspelen

Algemene informatie lessen

1. Zorg dat je je altijd hebt aangemeld voor een lespakket van de Sven Kramer Academy via deze site;
  2. Het dragen van een helm en handschoenen tijdens de schaatslessen is verplicht;
  3. Klik hier voor meer informatie over schaatsmateriaal;
  4. Voor overige vragen, kijk even bij de veelgestelde vragen op de
    contactpagina;

PLEZIER VAN SCHAATSEN ERVAREN?

Meld je aan voor schaatsles bij de
Sven Kramer Academy.