Jelle Zoetendal geeft startschot SKA Schoolskeeleren!

Vanochtend vond de officiële ‘Kick-off SKA Schoolskeeleren’ plaats op de skeelerpiste in Heerenveen. Jelle Zoetendal, wethouder Sport van de Gemeente Heerenveen, gaf het startschot voor de skeelerles van de 45 kinderen uit groep 4 van OBS Het Slingertouw.

De inschrijving voor het schoolskeeleren in de gemeente Heerenveen zat binnen 24 uur na opening vol. In totaal doen er de komende periode 900 schoolkinderen uit 40 klassen van 17 verschillende scholen mee met de leuke en uitdagende skeelerlessen op de skeelerpiste, of op hun eigen schoolplein. Het toekomstbeeld is om naast het aanbod voor de scholen in de gemeente Heerenveen, ook een passend aanbod te creëren voor scholen uit heel de provincie Friesland en uiteindelijk ook voor scholen uit heel Nederland.

Schoolskeeleren
De Sven Kramer Academy biedt voor scholen in de gemeente Heerenveen het schoolskeeleren aan, geheel passend bij de filosofie om kinderen voor hun 12e minimaal één keer het plezier van de schaatsbeweging te laten ervaren.

Het schoolskeelerprogramma voor leerlingen van de groepen 4 t/m 8 bestaat uit twee leuke skeelerlessen van 1 uur, waarin o.a. de basistechniek aan de orde komt, maar ook de beginselen van ijshockey (op wieltjes) worden behandeld.

Het schoolskeeleren wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting IT4Kids en de Gemeente Heerenveen en wordt georganiseerd i.s.m. Scoren voor Gezondheid Heerenveen, Sportstad Heerenveen en CIOS Heerenveen.

Samenwerking
Voormalig profschaatser en directeur van de Sven Kramer Academy, Douwe de Vries:
“We zijn blij dat de Gemeente Heerenveen ons schoolskeelerprogramma steunt en er daardoor veel schoolkinderen de schaatsbeweging op wieltjes gaan ervaren.

Daarnaast zijn we ontzettend blij dat onze fantastische partner IT4Kids naast ons schoolschaatsprogramma, ook ons schoolskeelerprogramma omarmt. Elk kind moet mee kunnen doen. Door het inleveren van hardware door bedrijven kunnen er meer kinderen schoolskeelerlessen krijgen!

Ook is het super om te zien dat we samen met het CIOS Heerenveen, Scoren voor Gezondheid Heerenveen en Sportstad Heerenveen de handen ineen geslagen hebben. Samen bereik je meer, dat blijkt al uit de snelheid van het aantal inschrijvingen door de scholen.”

Doneer hardware voor Sven Kramer Academy
Stichting IT4Kids zamelt gebruikte en afgeschreven hardware in en schenkt de waarde hiervan aan projecten van goede doelen die kinderen een (sport)kans geven. Sinds de samenwerking met IT4Kids kan er via IT4Kids hardware gedoneerd worden aan de Sven Kramer Academy, dat ten goede komt aan het schoolskeeleren. Meer informatie over het doneren van hardware, voor de Sven Kramer Academy, is te vinden op: www.IT4Kids.com.