Pilot Frame Schaatsen gestart!

Ieder kind voor zijn of haar 12e jaar minimaal één keer het plezier van schaatsen ervaren is de ultieme droom van de Sven Kramer Academy. Kinderen met een fysieke beperking staan vaak aan de kant te kijken naar hun leeftijdsgenootjes die plezier maken op het ijs. Om ook kinderen met een fysieke beperking de mogelijkheid te geven om te kunnen schaatsen zijn wij op zondag 8 november in samenwerking met Stichting het Gehandicapte Kind gestart met de pilot Frame Schaatsen.

Pilot ‘Frame Schaatsen’ in Thialf
Afgelopen week zijn er twee lessen geweest in Thialf. Tijdens deze lessen hebben in totaal 12 kinderen met een beperking (4 t/m 12 jaar) voor het eerst geschaatst op het ijs. De kinderen gebruiken hierbij aangepast sportmateriaal, zogeheten schaatsframes. Dankzij het Frame Schaatsen kunnen nu ook kinderen met een fysieke beperking meedoen en samen schaatsen op het ijs met hun leeftijdsgenootjes. ”Je ziet dat het plezier en het enthousiasme ervan af spat en daar doen we het voor!”

Klik hier voor de video van het NOS jeugdjournaal over het Frame Schaatsen.

Samenwerking met Stichting het Gehandicapte Kind
De meeste kinderen leren leven met hun beperking. Hun grootste handicap is dat ze niet mee kunnen doen en zich daardoor eenzaam voelen. Het starten van deze pilot heeft ervoor gezorgd dat kinderen met een handicap mee kunnen schaatsen. Zodat kinderen met en zonder handicap elkaar ontmoeten, vrienden maken en samen sporten, spelen en leren. Met als doel: geen kind zonder vriendjes!