Vacature Schaatsinstructeur

De Sven Kramer Academy is per direct op zoek naar:
Schaatstrainers
Locatie: Thialf, Heerenveen

2 -14 uur per week

IEDER KIND IN NEDERLAND OP HET IJS

Via schaatslessen wil de Sven Kramer Academy jong en oud stimuleren om meer te bewegen en daarmee mede een bijdrage leveren aan de toekomst van de Nederlandse schaatssport. De ultieme droom is dat ieder kind voor zijn of haar 12e jaar minimaal één keer het plezier van schaatsen heeft ervaren.

Wat is onze organisatiestructuur
De Sven Kramer Academy (SKA) is een stichting die in 2020 is opgericht door Sven Kramer en Douwe de Vries. De stichting bestaat uit het bestuur, de directeur Douwe de Vries en een klein team medewerkers. Daarnaast bestaat het ‘SKA Team Trainers’ uit 60 enthousiaste instructeurs/trainers die al onze schaatslessen verzorgen.

Doelgroepen schaatsaanbod
In het unieke lesprogramma staat plezier centraal en leggen we de basis voor een goede schaatstechniek. Voor de lessen is een uniek leerplan ontwikkeld door Sven en zijn team. Iedere week staat er een ander thema centraal tijdens de lessen die worden gegeven door onze enthousiaste instructeurs. Onze doelgroepen:
4 – 6 jaar: Kleuterschaatsen
6 – 12 jaar: Jeugdschaatsen, Jeugdschorttrack en Schoolschaatsen (groep 3 t/m 8)
13 – 18 jaar: Jongeren 13+
18+ jaar: Volwassenschaatsen

Dit ga je doen
Wij zoeken een schaatstrainer met een passie voor schaatsen die met veel plezier en enthousiasme schaatslessen gaat verzorgen voor onze deelnemers uit (één van) onze verschillende doelgroepen. Je geeft aandacht aan het individu, maar hebt ook oog voor de groepsdynamiek.

Taken en verantwoordelijkheden

• Het zelfstandig of onder leiding van een ervaren trainer lesgeven;
  • De deelnemers begeleiden voor, tijdens en na de lessen;
  • Voorbereiden van de lessen conform het lesplan;
  • Klaarzetten van het benodigde lesmateriaal;
  • Maken van afspraken en overleg met de overige trainers over verdeling groepen, schaatslessen en schaatsuren;
  • Evalueren met coördinator/trainers over het verloop van de schaatslessen;
  • Opruimen na de les zodat de schaatshal netjes achtergelaten wordt.

Wat wij vragen

• Bij voorkeur opleidingsniveau ALO of MBO Sport & Bewegen en affiniteit met schaatsen of  schaatsopleiding ST1 / ST2 (KNSB), of bereidheid deze schaatsopleiding te halen;
  • Je bent flexibel ingesteld;
  • Je bent bereid tot invallen bij andere lessen bij bijv. ziekte;
  • Je bent communicatief en sociaal vaardig;
  • Je hebt bij voorkeur eigen schaatservaring.

Wanneer je met lesgeven nog weinig ervaring hebt, kunnen we je daarbij helpen.

Beschikbaarheid
Gedurende het schaatsseizoen wordt er volgens een vooraf vastgestelde planning lesgegeven. De kalender wordt voorafgaande aan het seizoen opgesteld (wijzigingen onder voorbehoud). Voor het opstellen van deze planning geef je zelf je beschikbaarheid door. Op basis daarvan wordt jouw persoonlijke planning vastgesteld.

Wat biedt SKA jou
Je wordt warm ontvangen in een team van ongeveer 60 instructeurs/trainers. SKA heeft plezier als kernwaarde voor de schaatsers, maar ook voor het hele SKA Team. SKA stimuleert haar schaatstrainers om opleidingen te volgen, zodat je jezelf verder als SKA schaatstrainer kunt ontwikkelen. Je vaste werkplek is in schaatstempel “Thialf”. Afhankelijk van ervaring en het aantal uur dat je beschikbaar bent, wordt de wijze van beloning vastgesteld. Dit kan zijn op basis van een vrijwilligersvergoeding of middels het werkgeverschap dat wordt uitgevoerd door stichting Sportwerkgever Fryslân. Je valt daarmee onder de CAO Sportverenigingen.

Meer informatie
Voor meer informatie over de inhoud van de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen via info@svenkrameracademy.nl.

Solliciteren
Ben je geïnteresseerd in deze functie? Dan nodigen we je uit om te solliciteren. Mail je sollicitatiebrief en CV onder vermelding van ‘Schaatstrainer’ naar info@svenkrameracademy.nl.

*Nog niet zoveel ervaring opgedaan als schaatstrainer, maar lijkt het je wel een passende functie voor jou? Solliciteer gerust! Er is een mogelijkheid om intern opgeleid te worden tot schaatstrainer.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.