Zilveren Bal Kids 🤍

Vlammen over 100m sprint

Het juniorentoernooi van De Zilveren Bal gaat sinds 2023 verder onder de naam SKA De Zilveren Bal Kids. Tevens is Daikin, de maatschappelijk partner van de Sven Kramer Academy, verbonden aan het evenement.

De Zilveren Bal

De Zilveren Bal is ‘s werelds snelste schaatsshow en vind elk jaar in maart plaats in de Elfstedenhal in Leeuwarden. Met de beste internationale sprinters aan de start, spannende wedstrijden over 100 meter en een spectaculaire show is het een geweldig evenement.

Deelnemers

Tijdens het jeugdtoernooi van De Zilveren Bal schaatsen er o.a. 36 jeugdschaatsers vanuit de Sven Kramer Academy mee die de basisvaardigheid schaatsen onder de knie hebben. Een mooie kans voor deze jonge deelnemers om vast eens te ruiken aan een échte wedstrijd.

Daikin

Het is geweldig dat wij dankzij onze maatschappelijk partner Daikin nu naamdrager zijn van dit fantastische evenement. Middels dit soort samenwerkingen wordt de schaatssport bij de jeugd nog beter gepromoot en raken er nog meer kinderen enthousiast over de schaatssport.