SKA Cup 2022

Zaterdag 19 maart vond de allereerste SKA Cup plaats in Thialf Heerenveen. Met maar liefst 330 deelnemers en meer dan 1000 man publiek was het een erg gezellige middag! Voor de jongste deelnemers stond er een 50m en mini massastart op de planning. Voor de andere deelnemers ging de wedstrijd over een 100m en een massastart. Ook de Frameschaatsers mochten van start bij de wedstrijd.

Voor de deelnemers tot 12 jaar werd er gestreden om de SKA Cup. Deze is gewonnen door Stevin Visser. De prijzen deze avond zijn uitgereikt door Sjinkie Knegt en Antoinette de Jong.

Directeur van de Sven Kramer Academy, Douwe de Vries: ”Na een succesvol tweede seizoen van de Sven Kramer Academy leek het ons een mooi moment om de kinderen, maar ook onze andere leden, kennis te laten maken met het wedstrijdschaatsen. Dat het gelijk zo’n succes werd met veel aanmeldingen bevestigd alleen maar het plezier en enthousiasme bij onze leden, iets waar wij ontzettend trots op zijn.’’

Wij kijken als organisatie terug op een mooi toernooi en hopen op herhaling volgend jaar.

*Foto’s Stephan Tellier