Sven Kramer Academy en stichting IT4Kids verlengen succesvolle samenwerking!

Het afgelopen jaar hebben stichting IT4Kids en de Sven Kramer Academy samengewerkt om kinderen in Nederland het plezier van schaatsen te laten ervaren. IT4Kids is de maatschappelijk partner van het schoolschaats- en schoolskeelerprogramma van de Sven Kramer Academy. Na het succesvolle eerste jaar wordt deze samenwerking verlengd.

De Sven Kramer Academy en IT4Kids hebben dezelfde missie om ieder kind in Nederland een sportkans te geven. Waarbij de Sven Kramer Academy dit doet door kinderen het plezier van schaatsen te laten ervaren en IT4Kids ondersteunt de schoolschaats- en skeelerprogramma’s in de lager sociaal economische wijken financieel.

94 uur schaats- en skeelerplezier het eerste jaar
In 2021 hebben dankzij deze samenwerking 30 scholen meegedaan aan de schoolprogramma’s van de Sven Kramer Academy en maar liefst 1960 kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar hebben deelgenomen aan het schoolschaatsprogramma. Een kleine 10% van deze kinderen leeft in armoede. Een ander mooi resultaat is dat twee van de drie basisscholen met het laagste percentage sportparticipatie uit de Gemeente Heerenveen meededen aan het schoolskeelerprogramma.

Douwe de Vries, directeur Sven Kramer Academy: “We staan te popelen om de samenwerking door te zetten. Het is fantastisch om te zien hoeveel kinderen we hiermee de kans geven om het plezier van schaatsen te ervaren. Naast het grote aantal kinderen die heeft deelgenomen aan het schoolschaatsprogramma, hebben we ook 10 scholen uit achterstandswijken gratis het schaatsen kunnen aanbieden door de speciale doneeractie van IT4kids en de Sven Kramer Academy. We kijken uit naar volgend jaar en hebben grote plannen om het schoolschaaten verder te ontwikkelen.”

Meer schaatsplezier voor kinderen die leven van het bestaansminimum
Aankomend jaar willen beide partijen meer kinderen die leven in armoede de sportkans geven door middel van schaats- of skeelerlessen. Met een speciale doneeractie van IT4Kids en de Sven Kramer Academy zijn in december nog een 1804 extra schoolschaatslessen opgehaald voor kinderen uit de lager sociaaleconomische wijken. Zij hebben dit schaatsseizoen het schaatsplezier gehad.

Colette Zee, directeur IT4Kids: “Het eerste jaar is een succesvol jaar geweest. De samenwerking met de Sven Kramer Academy verloopt heel plezierig en nog belangrijker is dat het aantal scholen die gaan schoolschaatsen wordt uitgebreid aankomend seizoen. Het mooie is dat de lessen in de zomer met het skeeleren ook doorgaan, dus we kunnen het bereik vergroten om kinderen een duurzame sportkans te geven. Ook het netwerk van de Sven Kramer Academy weet inmiddels dat hardware geld waard is, want o.a. Beelen en Jumbo doneren hun hardware. Het is geweldig dat we gezamenlijk hierdoor nog meer bij kunnen dragen om kinderen de schaatsbeweging te geven”.

Via IT4Kids kan er gedoneerd worden aan de Sven Kramer Academy, dat ten goede komt aan het schoolschaatsen. Meer informatie over het doneren van hardware, voor de Sven Kramer Academy, is te vinden op: www.IT4Kids.com